Prof. uczelni Barbara Kowalewska; dr Anna Skołożyńska-Cieciera
Technika
Wymiary
Opis
Zaprojektowana została wystawa, której tematyką jest wprowadzenie w świat polskich transatlantyków MS "Batory" i MS "Piłsudski". Oprócz głównej sali, w której znajduje się wystawa, możemy wyróżnić też pomieszczenie wejścia, które znajduje się przed salą z ekspozycją główną.
Sala wejściowa jest okrągłą salą, o powierzchni ponad 100m2. Jest to strefa, którą poświęciłam na pierwsze "zapoznanie" się ze statkami i przyswojenie skali, z jaką mamy do czynienia mówiąc o transatlantykach. Możemy obejrzeć tutaj powiększone zdjęcia maszyn, o których mowa, z wydobytymi szczegółami dzięki temu, że fotografie prezentowane są na wielkoformatowych lightboxach. Zewnętrze stanowią półokrągłe ściany, które są pokryte blachą. Znajdują się tam krótkie informacje na temat statków – to kolejne przybliżenie ogromu skali tych "pływających salonów" - nazwane "Statki w liczbach". Na środku sali znajduje się podest z instalacją, która może być wprawiona w ruch przez odwiedzających i są to mobilne boje. Przy świetle, które oddają lightboxy i ogólnym niebiesko-fioletowym oświetleniu doświadczamy wrażenia znajdowania się pod powierzchnią wody. Dużą rolę w tej sali odgrywa też faliście uformowany i podświetlony sufit. Drzwi wejściowe do sali głównej wskazuje nam podczepiona do sufitu łódź, która "wpływa" do sali z główną ekspozycją.
Sala z ekspozycją główną ma ponad 400 m2 i jej główną częścią są cztery formy, wygięte w łuki w dwóch płaszczyznach, które mają sugerować burtę statku i wydzielają dwie główne części sali. Aby podkreślić oddzielenie stref, podział znajduje się również na posadzce - w części między "burtami" na podłodze znajduje się blacha ryflowana, natomiast po za nimi znajduje się gładka wykładzina PCV w kolorze szarym. Podział jest również jednoznacznie widoczny w falistych częściach sufitu, które znajdują się tylko po za obrębem burt. W tej części możemy zobaczyć też konstrukcję z kratownic, inspirowaną stocznią. Pierwsza strefa pomiędzy burtami ma przywodzić na myśl pokład statku. Jest oświetlona ciepłym światłem, wewnątrz niej możemy lepiej przyjrzeć się eksponatom, prezentowanym za pomocą ekspozytorów wmontowanych w konstrukcję burt. Tu też możemy przyjrzeć się makietom statków. W drugiej strefie po zewnętrznej stronie burt, dzięki niebiesko-fioletowemu oświetleniu, utrzymaniu ścian w granatowej kolorystyce i użyciu różnego rodzaju blach i stali, (które w ciekawy sposób odbijają światło) wprawiam widza w uczucie, że znajduje sie pod powierzchnią wody. Zewnętrzna strona burt pokryta jest stalą Corten, która odbija niebieskie oraz fioletowe światło i w ciekawy sposób oświetla sufit - wyglądający jak powierzchnia wody.
Salę możemy też podzielić ze względu na tematykę przedstawianych treści, na następujące części: Budowa statku, Idea i twórcy, Rzuty statków, Przedstawienie załogi, Statki na wojnie, Plakaty, Meble.
Choć polskie transatlantyki wydają się obiektami znanymi i cenionymi to niestety wciąż szerokie grono rodaków nie zna ich całej historii i nie zdaje sobie sprawy z tego jak wiele wniosły do sztuki i kultury naszego kraju. Przybliżenie wiedzy o tych wspaniałych statkach szerszej publice zdaje się być wspaniałym pomysłem, biorąc pod uwagę niedawno obchodzoną 100 rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości
- - -
Prof. uczelni Barbara Kowalewska; dr Anna Skołożyńska-Cieciera
Technika
Wymiary
Opis
Zaprojektowana została wystawa, której tematyką jest wprowadzenie w świat polskich transatlantyków MS "Batory" i MS "Piłsudski". Oprócz głównej sali, w której znajduje się wystawa, możemy wyróżnić też pomieszczenie wejścia, które znajduje się przed salą z ekspozycją główną.
Sala wejściowa jest okrągłą salą, o powierzchni ponad 100m2. Jest to strefa, którą poświęciłam na pierwsze "zapoznanie" się ze statkami i przyswojenie skali, z jaką mamy do czynienia mówiąc o transatlantykach. Możemy obejrzeć tutaj powiększone zdjęcia maszyn, o których mowa, z wydobytymi szczegółami dzięki temu, że fotografie prezentowane są na wielkoformatowych lightboxach. Zewnętrze stanowią półokrągłe ściany, które są pokryte blachą. Znajdują się tam krótkie informacje na temat statków – to kolejne przybliżenie ogromu skali tych "pływających salonów" - nazwane "Statki w liczbach". Na środku sali znajduje się podest z instalacją, która może być wprawiona w ruch przez odwiedzających i są to mobilne boje. Przy świetle, które oddają lightboxy i ogólnym niebiesko-fioletowym oświetleniu doświadczamy wrażenia znajdowania się pod powierzchnią wody. Dużą rolę w tej sali odgrywa też faliście uformowany i podświetlony sufit. Drzwi wejściowe do sali głównej wskazuje nam podczepiona do sufitu łódź, która "wpływa" do sali z główną ekspozycją.
Sala z ekspozycją główną ma ponad 400 m2 i jej główną częścią są cztery formy, wygięte w łuki w dwóch płaszczyznach, które mają sugerować burtę statku i wydzielają dwie główne części sali. Aby podkreślić oddzielenie stref, podział znajduje się również na posadzce - w części między "burtami" na podłodze znajduje się blacha ryflowana, natomiast po za nimi znajduje się gładka wykładzina PCV w kolorze szarym. Podział jest również jednoznacznie widoczny w falistych częściach sufitu, które znajdują się tylko po za obrębem burt. W tej części możemy zobaczyć też konstrukcję z kratownic, inspirowaną stocznią. Pierwsza strefa pomiędzy burtami ma przywodzić na myśl pokład statku. Jest oświetlona ciepłym światłem, wewnątrz niej możemy lepiej przyjrzeć się eksponatom, prezentowanym za pomocą ekspozytorów wmontowanych w konstrukcję burt. Tu też możemy przyjrzeć się makietom statków. W drugiej strefie po zewnętrznej stronie burt, dzięki niebiesko-fioletowemu oświetleniu, utrzymaniu ścian w granatowej kolorystyce i użyciu różnego rodzaju blach i stali, (które w ciekawy sposób odbijają światło) wprawiam widza w uczucie, że znajduje sie pod powierzchnią wody. Zewnętrzna strona burt pokryta jest stalą Corten, która odbija niebieskie oraz fioletowe światło i w ciekawy sposób oświetla sufit - wyglądający jak powierzchnia wody.
Salę możemy też podzielić ze względu na tematykę przedstawianych treści, na następujące części: Budowa statku, Idea i twórcy, Rzuty statków, Przedstawienie załogi, Statki na wojnie, Plakaty, Meble.
Choć polskie transatlantyki wydają się obiektami znanymi i cenionymi to niestety wciąż szerokie grono rodaków nie zna ich całej historii i nie zdaje sobie sprawy z tego jak wiele wniosły do sztuki i kultury naszego kraju. Przybliżenie wiedzy o tych wspaniałych statkach szerszej publice zdaje się być wspaniałym pomysłem, biorąc pod uwagę niedawno obchodzoną 100 rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości
- - -
Prof. uczelni Barbara Kowalewska; dr Anna Skołożyńska-Cieciera
Technika
Wymiary
Opis
Zaprojektowana została wystawa, której tematyką jest wprowadzenie w świat polskich transatlantyków MS "Batory" i MS "Piłsudski". Oprócz głównej sali, w której znajduje się wystawa, możemy wyróżnić też pomieszczenie wejścia, które znajduje się przed salą z ekspozycją główną.
Sala wejściowa jest okrągłą salą, o powierzchni ponad 100m2. Jest to strefa, którą poświęciłam na pierwsze "zapoznanie" się ze statkami i przyswojenie skali, z jaką mamy do czynienia mówiąc o transatlantykach. Możemy obejrzeć tutaj powiększone zdjęcia maszyn, o których mowa, z wydobytymi szczegółami dzięki temu, że fotografie prezentowane są na wielkoformatowych lightboxach. Zewnętrze stanowią półokrągłe ściany, które są pokryte blachą. Znajdują się tam krótkie informacje na temat statków – to kolejne przybliżenie ogromu skali tych "pływających salonów" - nazwane "Statki w liczbach". Na środku sali znajduje się podest z instalacją, która może być wprawiona w ruch przez odwiedzających i są to mobilne boje. Przy świetle, które oddają lightboxy i ogólnym niebiesko-fioletowym oświetleniu doświadczamy wrażenia znajdowania się pod powierzchnią wody. Dużą rolę w tej sali odgrywa też faliście uformowany i podświetlony sufit. Drzwi wejściowe do sali głównej wskazuje nam podczepiona do sufitu łódź, która "wpływa" do sali z główną ekspozycją.
Sala z ekspozycją główną ma ponad 400 m2 i jej główną częścią są cztery formy, wygięte w łuki w dwóch płaszczyznach, które mają sugerować burtę statku i wydzielają dwie główne części sali. Aby podkreślić oddzielenie stref, podział znajduje się również na posadzce - w części między "burtami" na podłodze znajduje się blacha ryflowana, natomiast po za nimi znajduje się gładka wykładzina PCV w kolorze szarym. Podział jest również jednoznacznie widoczny w falistych częściach sufitu, które znajdują się tylko po za obrębem burt. W tej części możemy zobaczyć też konstrukcję z kratownic, inspirowaną stocznią. Pierwsza strefa pomiędzy burtami ma przywodzić na myśl pokład statku. Jest oświetlona ciepłym światłem, wewnątrz niej możemy lepiej przyjrzeć się eksponatom, prezentowanym za pomocą ekspozytorów wmontowanych w konstrukcję burt. Tu też możemy przyjrzeć się makietom statków. W drugiej strefie po zewnętrznej stronie burt, dzięki niebiesko-fioletowemu oświetleniu, utrzymaniu ścian w granatowej kolorystyce i użyciu różnego rodzaju blach i stali, (które w ciekawy sposób odbijają światło) wprawiam widza w uczucie, że znajduje sie pod powierzchnią wody. Zewnętrzna strona burt pokryta jest stalą Corten, która odbija niebieskie oraz fioletowe światło i w ciekawy sposób oświetla sufit - wyglądający jak powierzchnia wody.
Salę możemy też podzielić ze względu na tematykę przedstawianych treści, na następujące części: Budowa statku, Idea i twórcy, Rzuty statków, Przedstawienie załogi, Statki na wojnie, Plakaty, Meble.
Choć polskie transatlantyki wydają się obiektami znanymi i cenionymi to niestety wciąż szerokie grono rodaków nie zna ich całej historii i nie zdaje sobie sprawy z tego jak wiele wniosły do sztuki i kultury naszego kraju. Przybliżenie wiedzy o tych wspaniałych statkach szerszej publice zdaje się być wspaniałym pomysłem, biorąc pod uwagę niedawno obchodzoną 100 rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości
- - -
Prof. uczelni Barbara Kowalewska; dr Anna Skołożyńska-Cieciera
Technika
Wymiary
Opis
Zaprojektowana została wystawa, której tematyką jest wprowadzenie w świat polskich transatlantyków MS "Batory" i MS "Piłsudski". Oprócz głównej sali, w której znajduje się wystawa, możemy wyróżnić też pomieszczenie wejścia, które znajduje się przed salą z ekspozycją główną.
Sala wejściowa jest okrągłą salą, o powierzchni ponad 100m2. Jest to strefa, którą poświęciłam na pierwsze "zapoznanie" się ze statkami i przyswojenie skali, z jaką mamy do czynienia mówiąc o transatlantykach. Możemy obejrzeć tutaj powiększone zdjęcia maszyn, o których mowa, z wydobytymi szczegółami dzięki temu, że fotografie prezentowane są na wielkoformatowych lightboxach. Zewnętrze stanowią półokrągłe ściany, które są pokryte blachą. Znajdują się tam krótkie informacje na temat statków – to kolejne przybliżenie ogromu skali tych "pływających salonów" - nazwane "Statki w liczbach". Na środku sali znajduje się podest z instalacją, która może być wprawiona w ruch przez odwiedzających i są to mobilne boje. Przy świetle, które oddają lightboxy i ogólnym niebiesko-fioletowym oświetleniu doświadczamy wrażenia znajdowania się pod powierzchnią wody. Dużą rolę w tej sali odgrywa też faliście uformowany i podświetlony sufit. Drzwi wejściowe do sali głównej wskazuje nam podczepiona do sufitu łódź, która "wpływa" do sali z główną ekspozycją.
Sala z ekspozycją główną ma ponad 400 m2 i jej główną częścią są cztery formy, wygięte w łuki w dwóch płaszczyznach, które mają sugerować burtę statku i wydzielają dwie główne części sali. Aby podkreślić oddzielenie stref, podział znajduje się również na posadzce - w części między "burtami" na podłodze znajduje się blacha ryflowana, natomiast po za nimi znajduje się gładka wykładzina PCV w kolorze szarym. Podział jest również jednoznacznie widoczny w falistych częściach sufitu, które znajdują się tylko po za obrębem burt. W tej części możemy zobaczyć też konstrukcję z kratownic, inspirowaną stocznią. Pierwsza strefa pomiędzy burtami ma przywodzić na myśl pokład statku. Jest oświetlona ciepłym światłem, wewnątrz niej możemy lepiej przyjrzeć się eksponatom, prezentowanym za pomocą ekspozytorów wmontowanych w konstrukcję burt. Tu też możemy przyjrzeć się makietom statków. W drugiej strefie po zewnętrznej stronie burt, dzięki niebiesko-fioletowemu oświetleniu, utrzymaniu ścian w granatowej kolorystyce i użyciu różnego rodzaju blach i stali, (które w ciekawy sposób odbijają światło) wprawiam widza w uczucie, że znajduje sie pod powierzchnią wody. Zewnętrzna strona burt pokryta jest stalą Corten, która odbija niebieskie oraz fioletowe światło i w ciekawy sposób oświetla sufit - wyglądający jak powierzchnia wody.
Salę możemy też podzielić ze względu na tematykę przedstawianych treści, na następujące części: Budowa statku, Idea i twórcy, Rzuty statków, Przedstawienie załogi, Statki na wojnie, Plakaty, Meble.
Choć polskie transatlantyki wydają się obiektami znanymi i cenionymi to niestety wciąż szerokie grono rodaków nie zna ich całej historii i nie zdaje sobie sprawy z tego jak wiele wniosły do sztuki i kultury naszego kraju. Przybliżenie wiedzy o tych wspaniałych statkach szerszej publice zdaje się być wspaniałym pomysłem, biorąc pod uwagę niedawno obchodzoną 100 rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości
- - -